Gram Commercial A/S
Henning Moisen, Marketing Manager
Valeur har i nogle år arbejdet for den danske producent af køle- og fryseprodukter til professionelle brugere Gram Commercial A/S med b.la. indhentning af permissions.
Kolding
100 ansatte
Privat
Køle- og fryseprodukter
Opgaven
Samarbejdet har primært været koncentreret om indhentning af e-mail permissions fra relevante personer i erhvervssegmentet i Danmark, Norge og Sverige. I samme ombæring bruges kaldene til at forædle virksomhedens data med relevante kontaktpersoner samt deres titel.
Marketing manager Henning Moisen udtaler: “Samarbejdet med Valeur har jeg fra dag ét oplevet som professionelt og smidigt. Arbejdet er blevet udført indenfor den aftalte tidsramme og med gode resultater til følge. De har været gode til at tilpasse sig vores præmisser, men samtidig kommet med relevant input, så hele projektet er blevet løftet.”
I samarbejdet har vi altså fundet en linje, der har givet os vigtig viden om markedet. De har vist overblik og har holdt et godt tempo. Samtidig har projektlederen Thomas været god til at komme med løbende evalueringer, hvilket har haft stor betydning for slutresultatet.
Resultatet
”Rapporteringen på fremdriften af projektet har vi fået leveret i et format, der har gjort det nemt for os at få de data, Valeur har leveret ind i vores Direct Marketing Planner. Udover de vigtige data leverer projektlederen løbende små delkonklusioner, der opsummerer resultaterne, så jeg ikke selv skal bruge tid på at lave udregninger på effekten.
Vi er meget tilfredse med den investering, vi har lagt hos Valeur, og vi forventer at lægge yderligere til vore online aktiviteter i fremtiden.“
Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at indhentning af permissions og dermed styrke jeres e-mail marketing og forretning.
E.ON Danmark A/S
”Valeur har betydet meget for vores årlige tilvækst på 100%”
Den grønne omstilling er begyndt at accelerere, men salget af bæredygtige energiløsninger kræver stor indsigt og et solidt benarbejde. For at få hurtigt fodfæste i Danmark valgte E.ON at lade Valeur stå for mødebooking på B2B markedet.
København
70 ansatte
Privat
Fjernvarme, vindenergi og biogas
Stærkt strategisk samspil
Da E.ON besluttede sig for at gå efter en aggressiv vækst i Danmark, havde man brug for en kompetent partner til at åbne dørene med mødebooking på B2B markedet.
“Vi ønskede ikke at bruge al vores sælgeres tid til at skaffe besøg, så vi entrerede med Valeur for at få gang i det tunge business-segment”, fortæller Stefan Johnsson, CSO i E.ON Danmark A/S, og fortsætter “Valeur har et meget højt niveau sammenlignet med gængse telemarketingbureauer, og de er hurtige til at sætte sig ind i et område og medvirke til at udvikle strategi og salgsargumenter. De ved præcis hvilke budskaber, der er vigtige i markedet, og kan se, hvordan vores løsninger kan være med til at understøtte kundernes grønne profil. Valeur fik på kort tid opbygget et næsten lige så godt kendskab til energimarkedet som vores egne folk.”
Kontinuerlig sparring styrker indsatsen
E.ON’s bæredygtige energiløsninger byder på en meget bred produkt-palette omfattende bl.a. biogas og el fra vindkraft. For at optimere salget arbejder E.ON og Valeur tæt sammen på alle niveauer. Stefan Johnsson og Klaus Leffers, Direktør i Valeur, afholder løbende strategi- og briefingmøder for at finjustere indsatsen, mens E.ON’s danske sælgere kontinuerligt er i dialog med Valeurs konsulenter om salgsarbejdet.
“E.ON er meget bevidste om, at resultaterne skabes gennem dialog og vidensdeling, og de er super dygtige til at briefe os om de nyeste tendenser i markedet”, fortæller Klaus Leffers og tilføjer “E.ON involverer sig 100% i samarbejdet, og det gør, at vores konsulenter altid er på forkant med udviklingen og kan være knivskarpe i deres argumenter.”
Vidensdeling og solidt produktkendskab åbner markedet
Betydningen af den løbende dialog og vidensdeling understreges af Steen Bastian, der som konsulent hos Valeur har samarbejdet med E.ON gennem alle tre år med mødebooking på B2B markedet. Han fortæller: “Efterhånden kender vi jo alle E.ON’s aktiviteter og produkter til bunds og kan fortælle detaljeret om alt fra vindenergi-projekterne og biogas-produktionen til det landsdækkende e-mobility netværk for elbiler.
Og det er væsentligt, for E.ON sælger ikke bare løsrevne enkeltprodukter, men sammenhængende energiløsninger. Bredden giver os nogle fantastiske muligheder for at lukke kunderne op. Hvis de ikke har interesse for det ene område, sender de måske nogle signaler inden for et andet, som vi så kan forfølge. Vi taler ofte med Casper fra E.ON, som jeg tilrettelægger salgsmøder for, og er via ham kommet så tæt på deres firmakultur, at dem, jeg ringer til, føler, at de taler med E.ON.”
Salget og kendskabsgraden vokser hurtigt
Siden samarbejdet med mødebooking på B2B markedet startede, er det jævnligt blevet udvidet, og i dag er Valeur involveret i de fleste af E.ON’s danske B2B-aktiviteter. Stefan Johnsson er også ganske godt tilfreds med de resultater, der er opnået. “Valeur har bidraget særdeles positivt til vores vækst i Danmark, der gennem alle tre år har ligget på 100%. Samtidig har det lange, seje træk medført, at kendskabet til vores bæredygtige energiløsninger er steget markant.
Valeur leverer altid møder af en god kvalitet. Når vi taler med kunderne har de de rigtige forudsætninger – de kender os og vores løsninger og ved, hvad en evt. aftale vil indebære. Der er ingen tvivl om, at partnerskabet med Valeur og vores fælles udvikling har været en god investering”, siger Stefan Johnsson.
Resultater af mødebooking
Vækstrate på 100%
om året genne tre år
Forøget kendskabsgrad
til E.ON og deres produkter
Opbygning af et
velfungerende salgskoncept
Optimering af sælgerens
tid og effektivitet
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking på B2B markedet en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?
Horsens Kommune
Karin Rasmussen, Faglig Gruppeleder
Lenette Sørensen fra Valeur Akademi var på besøg hos Horsens Kommune for at give teamet i velkomstafdelingen et kursus i god telefonservice. Valeur ContactCenter havde tidligere henvendt sig med henblik på regulær telefonpasning. Det var der ikke behov for, men Horsens Kommune var åben for at få input i forhold til den service, de ydede borgerne i telefonomstillingen.
Horsens
1000+ ansatte
Offentlig
Kommune
Kursusforløbet
Faglig gruppeleder Karin Rasmussen udtaler: ” Vi er en sammenbragt flok i vores lille team, hvor nogen har erfaring fra arbejde med telefonen, mens det var helt nyt for andre. Der var altså nogen, der havde brug for lidt opfriskning, mens andre havde mere brug for noget generel træning.
Vores kursus i god telefonservice løb over to dage, hvor vi både lyttede og arbejdede selv. Lenette fra Valeur Akademi passede rigtig godt til vores team. Hun forholdt sig til hver enkelt medarbejder og arbejdede med dennes specifikke behov, så de individuelle styrker og svagheder blev taget i betragtning.
Efter kurset fik alle en redegørelse for de individuelle styrker og de ting, man skulle fokusere på, med henblik på at blive bedre.”
Resultatet
“Det overordnede indtryk, Lenette efterlod, var frem for alt hendes positive tilgang, som virkelig smittede af på os. Det var også det budskab, vi frem for alt tog til os. Desuden var hun meget åben og ærlig, hvilket gjorde, at vi hver især på behagelig vis fik påpeget nogle svagheder, vi skulle arbejde med. Interessant nok var det ofte nogle svagheder, den enkelte ikke var klar over. Fokus på at forbedre vores svagheder har gjort, at vores generelle niveau er blevet hævet, ligesom vi nu yder en mere ensartet service, så borgerne får samme behandling, uanset hvem de kommer igennem til.
Alle i afdelingen har været glade for kurset, og hver især har vi taget noget til os, så vi i hverdagen kan supplere hinanden. Og bliver vi uenige, finder vi mappen fra kurset frem.”
Du kan bestille et kursus eller stille spørgsmål ved at kontakt os i dag til en uforpligtende snak.
Bosch Termoteknik
Susanne Damgaard, Afdelingssekretær og Projektleder
Bosch Termoteknik havde skiftet til nyt CRM system, og i den forbindelse var der behov for at få bragt deres kundedata 100 % up-to-date. De valgte Valeur til permission indsamling efter tidligere at have haft kontakt til Valeur i forbindelse med en opgave udført for en fælles samarbejdspartner. Udover at rense data, skulle Valeur i samme ombæring indhente permissions og gennemføre en markedsanalyse, hvor der blev spurgt ind til emnernes brug af mærker indenfor Bosch Termotekniks produktportefølje.
Ballerup
1000+ ansatte
Privat
Mobilitet & husholdningsartikler
Afdelingssekretær og projektleder Susanne Damgaard udtaler: “Opgaven med permission indsamling og at få renset vores data, var en nødvendig opgave, da vi havde overført en del ældre data fra det gamle system til det nye CRM system. Vi havde valget mellem at lade vores egne sælgere gøre det eller at outsource opgaven. Vi blev hurtigt enige om at outsource opgaven, da der var 1100 firmaer, der skulle kontaktes. Det stykke arbejde ville blive for uoverskueligt for os og desuden skulle vores sælgere sætte salgsaktiviteten på standby, så det var en ret klar business case.”
Vi har været imponerede over svarprocenten
“Samarbejdet har, udover at få opdateret vores kundedata, givet os et rigtig godt indblik i, hvordan vi klarer os på markedet. Vi har været overraskede og imponerede over, hvor mange af de kontaktede emner, der var villige til at fortælle, om de produkter, de benytter samt hvor mange, der har takket ja til at modtage forskelligt materiale fra os. Det er selvfølgelig dejligt de vil modtage materiale, men samtidig er det en nødvendighed at indhente disse permissions ifølge persondataloven. Vi har i sidste ende fået pålidelige data samt et uvurderligt overblik over det marked vi opererer på.”
Også et spændende projekt for Valeur
Projektet med permission indsamling har også været et rigtig spændende projekt for Valeur, da det har været en mulighed for at vise, at en typisk basisopgave kan løftes til et ekstraordinært godt resultat, hvis et godt varemærke kombineres med den troværdighed en moden og professionel telemarketingmedarbejder leverer i telefonen.
Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at rense jeres data, indhente e-mail permissions eller gennemføre en markedsanalyse.
Dansk Brand og Sikring
Bitten Bygbjerg, Marketingchef
“Vi får altid en venlig og professionel behandling hos Valeur A/S og samarbejdet har gjort, at det opsøgende arbejde i form analyser og undersøgelser samt seminartilmeldinger og spørgeskemaundersøgelser går både lettere og bedre for os.
De resultater som Valeur A/S indhenter og bearbejder for os, er af stor værdi og meget brugbare. Valeur A/S har en meget omhyggelig og analytisk tilgang til de forskellige opgaver, hvilket i sidste ende har en betydning i form af en “ekstra” medarbejder med det rette speciale til at udføre den konkrete opgave.
Vi kan derfor gennemføre både langvarige og kortvarige kampagner hurtigere, da samarbejdet med Valeur betyder, at vi ikke selv behøver at bruge tid på briefing af egne medarbejdere.
Hos Valeur har de prøvet det før, de kender til faget, og forstår hvordan en analyseopgave bliver gennemført mest hensigtsmæssigt.”
Aarhus
200 ansatte
Privat
Sikkerhed og efterforskning
Selv den mindste undersøgelse kan bidrage til værdifuld viden
Er du interesseret i at høre mere om, hvordan dine tanker om analyser og undersøgelser kan blive til et brugbart og strategisk værktøj?