Fakta om Valeur-samarbejdet 2022

40
møder booket

70-75 procent
af møderne ender i tilbudsgivning

30 procent
af disse konverteret til salg
Valeur finder vores potentielle kunder – så vi kan fokusere på at lande dem
Anker Ventilation er en ung virksomhed, der leverer og servicerer ventilationsanlæg til industrien. De færreste af virksomhedens potentielle kunder har behovet for et nyt anlæg her og nu, og derfor går vejen til en fuld ordrebog typisk ad andre veje – så som service og reparation af eksisterende anlæg for nye kunder.
De nye kunder kommer blandt andet via en lang, varm pipeline af leads, som Valeur indhenter og kvalificerer for Anker Ventilation.
Gøre det, vi er gode til
Anker Ventilation har under fem år på bagen og lever af at give virksomheder god, sund luft. Størstedelen af opgaverne handler om procesventilation, som er ventilation og udsugning på steder, hvor der er akut brug for det – eksempelvis i produktionen. Virksomheden leverer dog også komfortventilation til eksempelvis kontorbyggerier, så viften af potentielle kunder er bred.
Virksomheden fokuserer typisk på den type opgaver, de helt store udbydere ikke vil have.
”Det er sjovere med de opgaver, der ligger under en million, for så kan vi fokusere på dét, vi er gode til – i stedet for komplekse udbud,” fortæller salgschef Jens Erik Jensen.
”Det er lidt det samme med mødebookingen. Ved at Valeur laver det hårde benarbejde og sparker dørene ind til potentielle kunder, kan jeg bruge min tid langt bedre på dét, jeg har forstand på. Nemlig at lande kunderne.”
En skarp, fleksibel partner
Anker Ventilations salgsstrategi betyder, at virksomheden har brug for en lang pipeline af varme leads, for der går ofte 1,5-2 år fra første kontakt til første ordre. Derfor er mødebooking en vigtig del af strategien i forhold til at skaffe nye kunder, og Valeur var et oplagt valg for Jens Erik Jensen.
Anker Ventilation har en fast Valeur-medarbejder tilknyttet, og medarbejderen hjælper også virksomheden med at finde vej til kontaktpersoner hos de potentielle kunder, Jens Erik Jensen selv har udvalgt.
Jeg har arbejdet med Valeur i forbindelse med to andre virksomheder, jeg har været i tidligere, og jeg har kun gode erfaringer. Derfor var jeg ikke i tvivl, da vi stod og skulle have lidt fart i salgsprocessen,” fortæller salgschef Jens Erik Jensen.
”Vi en rigtig god dialog med vores mand i Valeur, og han kommer altid med gode emner og input til mig. Det er naturligvis vigtigt, at der er kvalitet i det, vi får fra ham – og vi må bare konstatere, at det er der,” fortæller Jens Erik Jensen og tilføjer:
”Jeg giver ham endda nogle lidt vanskelige vilkår i forhold til min kalender, og det leverer han rigtig fint på. Jeg kan også sætte samarbejdet på pause, hvis min kalender er ved at blive for fuld, og den fleksibilitet betyder naturligvis meget for en virksomhed som vores.”
Mangler du også en skarp salgspartner til benarbejdet?

Valeur sætter ”strøm” til pipeline hos Busck & Co
Svenske Busck & Co AB. har solgt elektriske motorer i knap hundrede år.
For fire år siden sad virksomhedens danske country manager Thomas Bøgh og følte, at han
havde arbejdet næsten lige så længe på at bygge sin pipeline af kunder.
”Det krævede ekstremt meget tid at analysere markedsdata og sortere i de potentielle kunder. Den tid kunne jeg have brugt bedre til at holde møder med dem, der reelt var i markedet for vores løsninger,” fortæller Thomas Bøgh.
Derfor valgte han Valeur som salgspartner. Og i dag er det Valeur, der analyserer markedet,
genererer leads og booker møder.
Vækst og awareness
Nu kan Thomas Bøgh koncentrere sig om den nederste del af salgstragten, hvor han med sin tekniske ekspertise og skræddersyede tilbud får de sidste ender til at mødes.
Han giver Valeur en stor del af æren for den vækst, den danske afdeling i Busck & Co har nydt i perioden:
”Jeg kan se resultaterne på antallet af møder, men også på det øgede kendskab, kunderne har fået til os. Det sker stadigt oftere, at kunderne selv ringer, fordi de har lært os at kende og ved, hvad vi kan.”
Han fremhæver også samarbejdet:
”Valeur har nogle rigtig kompetente folk. De er gode til at sætte sig ind i tingene og rydde tvivlsspørgsmål af vejen. Vi har en rigtig god dialog på daglig basis om, hvordan det går med salget, hvad vi kan gøre bedre, og hvordan jeg kan forberede mig på salgsmøderne.”
Aldrig set før
Thomas Bøgh har været i branchen i 15 år, men det er første gang han oplever så smidig en salgsproces og kunderejse.
”Det er meget bedre nu end før. Så Valeur-samarbejdet er kommet for at blive. Og jeg kan varmt anbefale det til andre.”
Frem over skal Valeur også supporte Busck & Co AB på virksomhedens hjemmemarked.
”Vi kører lige nu en test af markedet i Göteborg, hvor Valeur skal være med til at generere og kvalificere leads. Og så er det jo meget praktisk, at Valeur også har svensktalende salgskonsulenter,” slutter Thomas Bøgh.
Leder du efter en salgspartner, der kan hjælpe med analyser af markedet, generering af leads og bookning af møder?

Sætter Clevertrack på fasttrack
Clevertrack er en software-virksomhed, der hjælper andre virksomheder med at få det maksimale ud af deres hardware. Og med hardware mener vi hardware: bilparker og tunge entreprenørmaskiner!
Clevertrack vil være Nordens førende udvikler af software, der sætter virksomheder i stand til at udnytte deres vogn- og maskinparker effektivt.
Men først skal Clevertrack have tracktion på det danske marked. Og det har Valeur hjulpet med, dels med markedsanalyser, dels med salgssupport.
”Vi havde brug for at kortlægge behovet i markedet, så vi kunne få en bredere evidens for målgruppens kernebehov.” fortæller stifter Mike Bonet Clar.
Sparer tid og penge
Det system, Clevertrack har udviklet, er med til at allokere maskinerne smartest muligt til opgaverne og begrænse ressourcespildet imens. Gennem tracking, datalæsning og analyse sparer Clevertrack kunderne både for tid og penge.
Og nogenlunde sådan har Valeur også løst opgaven for Clevertrack: Ved hjælp af data om målgruppen og analyser af dens behov, har Valeur sat Clevertrack i stand til ramme mere præcist i markedet.
”Analyserne har hjulpet os med at skabe et bedre product market fit, og som startup-virksomhed er det vigtigt for os at opnå det så hurtigt som muligt,” bekræfter Mike Bonet Clar.
Klar anbefaling
Samtidig har Valeur været med til at sætte Clevertrack på et fasttrack til vækst ved at bygge en stærkere salgs-pipeline i entreprenørbranchen.
”Så alt i alt har vi fået et boost på vores danske marked,” fortæller Mike Bonet Clar.
Derfor tøver han heller ikke med at anbefale Valeur til andre virksomheder, der gerne vil have bedre indsigt i markeder og målgrupper:
”Valeur har været en top-professionel partner i processen, og vi har haft en tæt løbende dialog hele vejen. Vi er rigtig glade for resultaterne af markedsanalysen og salgs-supporten og føler os nu bedre rustet til at tage de næste skridt på vores vækstrejse,” slutter Mike Bonet Clar.
Har din virksomhed leads der venter på opfølgning? Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe med leadopfølgning og flere møder i kalenderen.

Pingo Documents
Lukker gabet og åbner markedet
Der kan være et stort gab imellem salg og marketing. I Valeur har vi hjulpet med at lukke det for Pingo Documents. Og vi kan gøre det samme for dig.
Selv om du har et godt produkt, og kunderne belønner dig for det med masser af leads, kan der være et stykke vej endnu til egentlige salg.
Måske leverer du en innovativ service, som kunderne lige skal vænne sig til. Måske er der nogle flere stationer på kunderejsen, som du skal være opmærksom på.
I Valeur hjælper vi Pingo Documents, Danmarks nye online-samling af juridiske dokumenter, med at omsætte deres leads til betalende abonnenter.
”I dag kan jeg se, at vi får langt flere demovisninger i kalenderen, og at langt flere af dem fører til et salg. Derfor vil jeg klart kunne anbefale Valeur til andre, der står med lignende udfordringer,” siger Niels Grove Jensen, Advokat & Partner fra Pingo Documents.
Udfordringen og løsningen
Hos Pingo Documents er man lykkedes fint med at indsamle sine online marketing leads. Men potentialet for at konvertere disse leads til demonstrationer og samtidig lukke nogle salg er ikke blevet forløst.
Derfor hjælper vi Pingo Documents med at sætte opfølgningen på deres digitale leads i system. Det gør vi ved at:
– Booke demo’er
– Skabe indsigt i behovs- og købsprocessen hos leads’ene
– Ordne leads’ene i en struktureret pipeline
– Eliminere kundernes tvivlsspørgsmål
– Skabe kontakt til den rigtige beslutningstager, hvis materialet er blevet downloadet af en medarbejder længere nede i organisationen
– Skabe yderligere interesse for at sætte sig dybere ind i det downloadede materiale
Vi begyndte samarbejdet med at følge op på de leads, Pingo Documents selv havde genereret. Men vi har nu udvidet målgruppen, så vi også går aktivt ud og kontakter advokater og virksomheder, som har potentiale til at blive kunder. Også selv om disse virksomheder endnu ikke har opdaget Pingo Documents eller reageret på deres online markedsføring.
Dermed hjælper vi Pingo med at skabe sammenhæng mellem salg og marketing, så gabet bliver lukket, og Pingo får meget mere ud af sin digitale investering.
Flotte resultater
Valeurs erfarne konsulenter er vant til at sætte sig ind i nye og ganske komplicerede produkter, og de er ikke bange for at tage telefonen og sørge for, at der kommer en aftale i bogen. Det kan man mærke hos Pingo Documents:
”Her i opstartsfasen er det vigtigt, at vi vokser støt, så vi kan se en sund forretning i horisonten og fortsætte driften i vished om, at vi nok skal nå derhen inden for en overskuelig tid. Den tryghed sidder vi med nu, og det skyldes i høj grad den indsats, Valeur har ydet for os, ” forklarer Niels Grove Jensen
Advokat & Partner
Kontakt os, hvis du gerne vil høre vores forslag til, hvordan vi kan arbejde sammen om at konvertere netop dine leads.
Om Pingo Documents
Pingo Documents er Danmarks nye intelligente paradigmesamling for advokater og jurister.
Med Pingo Documents får du ubegrænset online-adgang til altid opdaterede juridiske dokumenter og intelligente spørgerammer inden for alle væsentlige faglige områder for advokater og jurister.
Dokumenter og spørgerammer er udarbejdet og kvalitetssikret af et redaktørnetværk udvalgt blandt landets dygtigste specialister.
Hvert fagområde følges tæt og ny lovgivning, afgørende domme eller ændrede aftalemønstrer indarbejdes løbende i dokumenter.
Har din virksomhed leads der venter på opfølgning? Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe med leadopfølgning og flere møder i kalenderen.

NOVASOL – når kvaliteten følger med kvantiteten
I Valeur er vi vant til at kommunikere på et højt fagligt niveau med beslutningstagere i toppen af danske virksomheder.
Vores erfarne salgskonsulenter har lang livserfaring, erhvervserfaring og research med sig i bagagen, når de går i dialog med kunderne.
Derfor kan du også trygt bruge os, når du retter initiativer imod særlige private målgrupper.
- Når det er vigtigt at have nogen, der løser opgaven i din ånd og værner om dit brand
- Når der er konkurrence på markedet, og tingene skal virke første gang
- Når du vil vække den størst mulige tillid, og kunderne skal høre en moden stemme
Salgskonsulenter, der kan føre en ligeværdig dialog med kunderne, kan især skabe værdi i brancher, hvor det bliver lidt teknisk, eller der er tale om en tillidssag. Det kunne være salg af biler, finansielle ydelser og klimavenlige løsninger. Eller udlejning af huse:
Novasol, der udlejer ferieboliger i Danmark og i udlandet, gjorde brug af os, da man havde behov for at gøre en ekstra indsats over for husejere i Danmark og Sverige.
”Valeurs konsulenter er superdygtige og dedikerede. Det tog kun en uge at forberede et ret stort set-up, og jeg kan se på konverteringsgraden, at de har været en stor hjælp for os,” fortæller Thomas Holm, Senior Vice President i NOVASOL.
NOVASOL håndterer selv sine vigtigste kunder. Men i perioder har man været udfordret på kapaciteten til at løfte andre prioriterede opgaver: validering og booking af kunder i kategorierne guld, sølv og bronze samt winback-dialoger med de husejere, som har valgt at opsige deres aftaler.
Derfor greb Thomas Holm fat i Valeur.
Pipeline i Sverige
Hans kollega Charlotte Rønberg, Head of Home Owner – Retention,
stemmer i:
”Samarbejdet med Valeur har fungeret upåklageligt, og det skyldes til dels Valeurs mange modne medarbejdere, som bruger deres livs- og erhvervserfaring til at skabe relationer og forklare vores kunder om de fordele, de opnår hos os,” siger hun.
Charlotte Rønberg har også udnyttet Valeurs internationale kapacitet til at bearbejde udlejningsmarkedet i Sverige.
”Valeur har hjulpet os med at løfte det svenske marked ved at kontakte husejere og bygge en pipeline op,” fortæller Charlotte Rønberg og fortsætter:
”Valeur forstår vores kerneopgave og lever op til de forventninger, vi har. Så næste gang vi får brug for en ekstern partner, vil jeg selvfølgelig række ud til Valeur.”
Effektiv deleøkonomi
I Valeur går vi gerne ind som en task force, der hjælper med at kvalificere og udvikle dine leads. Så dine faste folk kan koncentrere sig om de modne opportunities.
Det er nemlig dyrt at have specialister in-house. Især hvis de skal stå standby til at løse ad hoc-opgaver på forskellige markeder, rettet imod forskellige kundesegmenter.
Men i Valeur har vi den nødvendige volumen, fordi vi servicerer mange virksomheder med hver deres peak-perioder. Derfor kan vi tilbyde en højt specialiseret salgsindsats i hele Skandinavien.
Vi kan hjælpe dig med dine winback-dialoger, leadkvalificering, mødebooking, churnanalyser, konvertering af C-kunder, salgstræning mv.
Det er effektiv dele-økonomi, hvor du får hele effekten, men kun mærker en lille del af omkostningerne.
Kontakt os for en uformel dialog om, hvad vi kan gøre for dig.

Invokers A/S

Aarhus

50+ ansatte

Privat

Digitale løsninger
En strategisk samarbejdspartner
Invokers A/S bruger Valeur som en strategisk samarbejdspartner, når vi vil skabe forbindelse til nye, potentielle kunder. Valeur evner at åbne døre til de rigtige beslutningstagere inden for vores forretningsområde, og de sætter scenen på kvalificeret vis for vores efterfølgende kundemøder.
Valeur er både rådgivende og eksekverende i vores samarbejde. Deres tilgang og metode understøtter og bidrager til at styrke vores position på markedet som af mobile applikationer til SAP, som leverer direkte værdi tilbage til virksomheden i form af optimerede processer og arbejdsgange.
Deres metode bygger på respekt for beslutningstagernes og specialisternes situation og tid. I fællesskab kombinerer vi bærende principper for inbound og outbound i et integreret og effektivt samarbejde, der udgør en hjørnesten i markedsføring og salg af Invokers’ kompetencer og ydelser.
Jeg vil klart anbefale Valeur, hvis du ønsker opsøgende fokus på salgsmøder og adgang til svært tilgængelig beslutningstagere og specialister.
Kevin Hagemannn Petersen
CEO, Invokers A/S

HAVAS Danmark
Om HAVAS Danmark
HAVAS Danmark er et integreret medie- og reklamebureau. HAVAS opererer i 120 lande og vi tilbyder i Danmark et bredt udvalg af kompetencer og integrerede ydelser indenfor Broadcast Media, Consumer Insights, Digital Markedsføring, Kreativ udvikling og Produktion, samt Search og Performance.

København

50+ ansatte

Privat

Medie- og reklamebureau
Når vi opsøgende fokuserer på mødeaftaler og adgang til præsentationsmuligheder, dialog og forretning, med strategiske beslutningstagere indenfor udvalgte branchevertikaler, så er Valeur A/S vores kompetente og foretrukne samarbejdspartner.
Valeur er både rådgivende og eksekverende i vores samarbejde. Deres tilgang og metode styrker vores position og muligheder for at skabe meningsfulde relationer mellem mennesker og brands – gennem kreativitet, medier og innovation.
Deres metode bygger på den største respekt for de strategiske beslutningstageres tid. Samt på vores ønske om, at indlede- og tilføre dialogerne og relationerne nærvær og værdi, igennem personlig deling af relevant viden, indsigter og best practice.
I fællesskab kombinerer vi pull inbound og push outbound, i et integreret og effektivt samarbejde, om marketing og salg af HAVAS Danmark’s kompetencer og ydelser.
Ønsker du opsøgende fokus på mødeaftaler og adgang til strategiske beslutningstagere indenfor dit felt, kan jeg klart anbefale Valeur A/S.
Datprof
Om Datprof
Datprof udvikler produkter, der er med til at give udviklere og test managers på tværs af brancher, test data af høj kvalitet. Ved at give dem den rette data, er det muligt for Datprofs kunder, at skabe innovation indenfor test data væsentligt hurtigere, hvilket er med til at gavne alle parter i processen. Datprof simplificerer måden hvorpå test managers modtager den rette test data til den rette tid.

Groningen, Holland

11-50 ansatte

Privat

Test data
Datprofs udfordring
Datprof ønskede at introducere deres produkter til det skandinaviske marked med en informativ og lærerig tilgang. Med hjælp fra Valeur, var Datprof i stand til at etablere to Test Data Management seminarer i København og i Århus. Valeurs erfarne konsulenter var ansvarlige for indsamling af de rette deltagere for disse events, og samtidig skabe en værdifuld liste af leads.
Resultatet
Datprof fik muligheden for, at drøfte deres produkter samt deres funktioner og services med deres målgruppe i Danmark.
“Valeur hjalp os med en utrolig god markedsanalyse af vores målgruppe i Danmark, hvilket resulterede i to velgennemførte seminarer med de helt rigtige deltagere. ” – Maarten Urbach, CSO, Datprof.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din institution med flere nye kvalitetsmøder?
Akademikerne
Om Akademikerne
Akademikerne arbejder sammen med medlemsorganisationerne for at sikre et attraktivt akademisk arbejdsmarked. Akademikerne er en paraplyorganisation for 25 faglige organisationer, der organiserer akademisk uddannede i Danmark. Akademikerne er partipolitisk uafhængig og repræsenterer pr. 1. januar 2018 ca. 369.000 medlemmer med en lang videregående uddannelse. Akademikerne blev oprettet i 1972.

København

11-50 ansatte

Offentlig

Organisering af akademisk uddannede
Akademikernes udfordring
Akademikerne har fået til opgave i år 2018 at sikre, at der gennem opsøgende arbejde skabes kontakt til potentielle private virksomheder med henblik på ansættelse af ledige akademikere. I denne sammenhæng var det vigtigt at komme i dialog med små og mellemstore virksomheder for at finde ud af, hvilke arbejdsopgaver de ligger inde med.
Det var vigtigt for Akademikerne at have en samarbejdspartner, der var i stand til at booke møder med et grundlag, som stemmer overens med deres egen indsats.
Resultatet
Samarbejdspartnerne er glade for de møder, de får booket, og sammen med Valeur får de skabt nogle jobs, som sender de unge akademikere ud på det danske arbejdsmarked. Det har gjort at Akademikerne er glade og tilfredse med samarbejdet med Valeur.
”Vi opnår de resultater at vores samarbejdspartnere er glade for de møder, som bliver booket. Det vil sige, at de vil støtte op omkring vores indsats og få skabt nogle job, som får nogle unge mennesker i arbejde. ” – Louise Bruun Rosenbaum, chefkonsulent hos Akademikerne.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din institution med flere nye kvalitetsmøder?
GroupCare
Om GroupCare
GroupCare er facilitator, rådgiver og it-løsningspartner for nordiske foreninger, organisationer og politiske partier. Siden 1999 har de arbejdet med foreningers dagligdag, og ved derfor, hvad der er vigtigst og skaber værdi i arbejdet med medlemmerne. De hjælper foreninger med at integrere og anvende viden- og datastrømme i trekanten mellem medlemmerne, de politiske ledelser samt sekretariaterne med udgangspunkt i sammenhængende it-løsninger og medlemsservice.
Hos Foreningernes hus understøtter de udvikling af foreninger via faglige arrangementer, nyhedsbreve, undersøgelser og sociale medieplatforme. Igennem disse kanaler sætter de aktuelle emner som medlemsrekruttering, persondataforordning, håndtering af big data og meget andet til debat. Det gør de for at sikre erfaringsudveksling på tværs af alle nordiske foreninger, der vil deltage i det, som bliver kaldt Foreningernes hus.

København

10-50 ansatte

Privat

IT-løsninger & rådgivning
Groupcares udfordring
Groupcare A/S ønskede at outsource den indledende del af salgsfunktionen, så de ikke brugte tid og ressourcer på at booke møderne selv. De søgte en specialiseret samarbejdspartner med en god forståelse for salg af software og for forretningsområdet som helhed. Dette var med henblik på at aftale møder med potentielle kunder, således at Groupcare A/S får muligheden for at komme i dialog omkring en sammenhængende medlemsløsning.
Resultatet
Groupcare har været glade for samarbejdsforløbet med Valeur. Konsulenten var god til at tale med potentielle kunder og dermed booke de rigtige møder. Igennem hele processen har der været en løbende dialog omkring de forskellige leads, hvilket har skabt grundlaget for flere gode kunderelationer. 2018 var det år i GroupCares historie med flest nye foreningskunder, og det har Valeur været en stor del i takket være de mange kvalitetsmøder.
“Samarbejdet med Kim fra Valeur, forløb upåklageligt. Vi er meget glade for de møder, han har booket og vi er glade for den forståelse, som han fra dag et har vist for forretningsområdet og for hvordan foreninger fungerer. Kim havde i forvejen erfaring med salg af software og booke møder med softwarevirksomheder.” – Emil Hovøre Andersen, Seniorrådgiver hos Groupcare.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?