Tyskland

Valeurs Tysklandsteam – Eksperter i at skabe forretningsmuligheder på tværs af grænser 

Valeur har en god forankring på både det tyske og det danske marked. Vores Tysklandsteam repræsenterer over 25 års erfaring med at bringe virksomheder sammen over grænserne.

Tyskland er et marked med et kæmpe potentiale for mindre og mellemstore danske virksomheder. Når en del af disse stadig holder sig tilbage fra at krydse grænsen, skyldes det primært de store forskelle i virksomhedskulturen. Det kræver stor indsigt i lokale procedurer samt lang bearbejdningstid at etablere et samarbejde med tyske virksomheder. Men kender du kulturen og vejen ind i de tyske organisationer, er der til gengæld meget værdi at hente. 

Valeur assisterer virksomheder indenfor følgende områder:

 

Danske virksomheder
som vil ind på
det tyske marked. 

Skandinaviske virksomheder
som vil ind på det tyske marked. 

Tyske virksomheder
som vil ind på det
skandinaviske marked. 

På alle tre områder er kvalitet og fleksibilitet i forhold til vores kunder i højsæde. Det betyder, at du altid får en strategisk sparringspartner, der fokuserer på at få de bedste resultater.

Valeurs Tysklandsteam er sammensat af erfarne konsulenter med stor viden omkring de formelle, kulturelle og praktiske forhold på det tyske marked. De taler sproget flydende, forstår mentaliteten og ved præcis hvilke knapper, der skal trykkes på – og hvor hårdt, der kan trykkes.

 

Valeur får tingene til at ske 

Når en virksomhed bruger tid og ressourcer på detaljerede markedsundersøgelser, er det afgørende for succesen, at analysen og strategien bliver fulgt op i salgsleddet. Desværre er det ikke altid tilfældet. Manglende sprogkundskaber, tidspres og kulturforskelle medvirker til at bremse sælgerne. En stor del af disse indledende øvelser kan springes over via et samarbejde med Valeur.

“Vi kender både det tyske og skandinaviske marked og er godt klædt på til at sparre og rådgive. Samtidig er vi det eksekverende led, der fører strategien ud i livet. Vi får ganske enkelt tingene til at ske”, siger Klaus Leffers, Direktør & Partner i Valeur.

Hver kunde og hver opgave er individuel, og som regel starter et projekt med et opstartsmøde, hvor positionering, budskaber, segmenter m.m. diskuteres grundigt. På baggrund heraf udarbejder Valeur et præcist forslag til salgsindsatsen, som udbygges og tilpasses løbende via en dialog mellem de involverede parter.

 

Stærkt engagement i det dansk-tyske netværk

Valeur er opsat på at styrke relationerne mellem det danske og tyske marked, da vi oplever en stigende efterspørgsel indenfor rådgivning og salg på tværs af de to grænser. Vi har en god forankring på de to markeder og er vant til at arbejde begge veje.

Kravene til at læse og drage nytte af samhandelen kræver en stadig bredere viden og kontaktflade, og den er Valeur med til at opbygge via vores brede netværk. Et centralt led her er medlemskabet af Dansk-Tysk Handelskammer

“Organisationen er stærkt funderet i det dansk-tyske handelsmiljø, og en uvurderlig kilde til informationer og kontakter på dette felt“, forklarer Klaus Leffers. “Via medlemskabet bliver det betydeligt nemmere at indhente up-to-date viden og indgå strategiske alliancer, som kan bidrage til at skærpe vores kompetencer og ydelser.”

 

Har du planer om at intensivere indsatsen for at skaffe kvalificerede salgsmøder på det tyske marked?

 

Kontakt vores tyske telemarketingafdeling for at høre mere om, hvordan Valeur A/S kan hjælpe din virksomhed med at trænge ind på det tyske marked.

Hvad siger vores kunder?

Varo Specialmaskiner A/S

“Valeur er rigtig gode til at finde ind i de tætte labyrinter og åbne døre for vores sælgere. Det har givet os et meget bedre udgangspunkt for at skabe succes i Tyskland.”

Anne Gram-Skjoldager, International Marketing Assistent
Varo Specialmaskiner A/S