Emner og segmentering med Valeurs konsulenter

Emner og segmentering

 

Identificér nye kunder og nøgle-stakeholders

I Valeur oplever vi ofte, at B2B-virksomheder mangler emner og segmentering, og har et noget abstrakt billede af deres målgruppe. I bedste fald bliver vi præsenteret for en række såkaldt firmographics – altså traditionelle kriterier som omsætningsstørrelse, branchekoder og hovedkontorets geografi.

Der er ikke noget galt med de klassiske segmenteringskriterier, men i moderne salgsarbejde handler det om at bruge energien rigtigt – og dermed også om at gå efter de rigtige potentialer.

 

Nålestik frem for spredehagl

I Valeur tror vi på, at det handler om at identificere færre, men bedre leads. Ikke kun ud fra et internt effektivitetsprincip, men også fordi det er vores erfaring, at en mere velovervejet emneliste med konkrete emner og segmentering giver både bedre succesrater og mere kvalificerede dialoger. 

Mange virksomheder oplever det som en åbenbaring at få gjort målgruppen helt konkret. Altså at bevæge sig væk fra de traditionelle variabler og få udpeget de 100, 500 eller 1.000 virksomheder, som man ønsker at gå efter. Endnu bedre bliver det, når der bliver sat navne på nøglepersonerne i virksomhederne. 

På den måde går salgssegmentering fra at være en grå masse til at blive en konkret målsætning, som ikke kun salgsafdelingen men hele organisationen kan forholde sig til. Ikke mindst marketingafdelingen, der også kan bruge segmenteringen i deres arbejde med Account Based Marketing.

 

Vi har en af landets største databaser

I Valeur har vi 25 års erfaring med at identificere emner og segmentering af målgrupper, og vores analysefolk har en gennemtestet proces for at identificere de mest relevante kundeemner baseret på både de klassiske variabler og parametre som markedsposition, systemlandskab og virksomhedens adfærd.

Hjørnestenen i vores segmenteringsarbejde er et af landets største erhvervsdatabaser. Vi har informationer om mere end 300.000 virksomheder og har tilmed navne og kontaktinformationer på mere end 200.000 kontaktpersoner på beslutningsniveau. Det er med til at øge kvaliteten, relevansen og effektiviteten i jeres salgsarbejde.

Kontakt Stephen Hjortnæs på tlf. 53535380 eller på shj@valeur.dk for at høre mere.