Cre8tek
Om Cre8tek
Cre8tek blev grundlagt af de tidligere Motorola kollegaer Yilin Pei og Poul Dørup Olesen i februar 2011. Cre8tek blev skabt som en global virksomhed med datterselskaber i Danmark og Kina.
Cre8tek er baseret på at skabe den perfekte forbindelse mellem vestlig innovation og kinesiske ressourcer inden for produktudvikling og produktrealisering.
Hjørring
10-50 ansatte
Privat
Produktudvikling
Cre8teks udfordring
At kontakte udvalgte virksomheder, med henblik på at aftale møde mellem potentielle kunder og Cre8tek, således at Cre8tek får mulighed for at komme i dialog omkring produktudvikling og produktion. Derudover havde Cre8tek behov for at få udarbejdet en fokuseret salgsindsats med hjælp fra Valeur.
En vigtig faktor for at indlede et samarbejde med Valeur, er vores modne og erfarne konsulenter med stor brancheindsigt. Det er med til at skabe den nødvendige troværdighed, når Valeur er i dialog med potentielle kunder på vegne af Cre8tek.
Resultatet
Cre8tek har fået flere nye kvalitetsmøder med de rette kunder.
”Vores samarbejde med Valeur og konsulenten har fungeret rigtig godt. Vi har en tæt dialog omkring, hvilke kunder der skal bookes møder hos. Konsulenten er god til at sætte sig ind i, hvordan Cre8teks løsninger og produkter tilpasses den pågældende kunde. Jeg synes succesraten er stor. ” – Poul Dørup Olesen, adm. direktør i Cre8tek Danmark.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?
HF & VUC Fyn
Om HF & VUC Fyn
VUC Erhverv samarbejder med virksomheder, når der skal sættes fokus på efteruddannelse af virksomhedens medarbejdere. VUC Erhverv hjælper med at dygtiggøre og styrke medarbejdernes kompetencer til gavn for hele virksomheden.
Odense
200 ansatte
Offentlig
Uddannelse & kurser
VUCs udfordring
Mere end 600.000 danskere har svært ved at læse og skrive og 500.000 har svært ved at regne. VUC ser det som et naturligt næste skridt at træde ind i et endnu tættere samarbejde med jobcentre og a-kasser, således at ledige borgere med behov for opkvalificering og efteruddannelse bringes tættere på beskæftigelse og uddannelse.
Formålet med samarbejdet er at styrke sammenhængen mellem myndighedsvaretagelsen i jobcentre og a-kasser og efteruddannelsesindsatsen via en strategisk landsdækkende kompetenceudviklingsindsats af medarbejderne hos jobcentre og a-kasser.
Samarbejdet
Det var vigtigt for HF & VUC Fyn at have en samarbejdspartner, som har en grundlæggende viden om, hvad en skole tilbyder. Det er nemlig ikke produkter, men medarbejderudvikling, som er i fokus.
“Vi fandt ud af, at Valeur var dem, der havde det største know-how på skoleområdet.” – Peer Modal, Udviklingschef, HF & VUC Fyn.
Resultatet
VUC Fyn Erhverv oplever større succes med virksomhedsbesøg. Valeurs erfarne konsulenter hjælper dem også med at komme i kontakt med virksomheder, som de normalt aldrig selv havde kommet i kontakt med.
“Vi er ikke verdens bedste til at lave cold canvassing – men det er Valeur. Det betyder, at vi kan vi komme ud og formidle vores budskab, når døren er blevet åbnet for os. Det er det, vi får fra Valeur, og det er vi glade for.” – Peer Modal, Udviklingschef, HF & VUC Fyn.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Mødebooking hjælper jer med at komme i dialog med jeres potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vores erfarne konsulenter hjælpe din institution med mødebooking?
EnergySolution
Om EnergySolution
EnergySolution er et ingeniørfirma med speciale i profitable optimeringsløsninger inden for energi, miljø og produktion.
Århus
20 ansatte
Privat
Produktions-optimering
EnergySolutions udfordring
EnergySolution var begrænsede af tid til at få udvidet kundebasen med nye kunder. Derfor valgte virksomheden at få Valeur til at lave en målrettet indsats på at få flere kundebesøg. Formålet er at kontakte udvalgte virksomheder med henblik på at afklare 4-5 spørgsmål og aftale møde mellem virksomheden og EnergySolution A/S således at EnergySolution A/S får mulighed for at komme i dialog omkring energitilskud.
“Det var vigtigt for os at have en seriøs samarbejdspartner, som også har noget ballast. Noget af det, som fik os til at vælge Valeur var konsulenternes praktiske erhvervserfaring. De har været ude i erhvervslivet og de kender vores kunder. Det får os til at fremstå mere professionelt.” – Martin Andersen, Salgschef, EnergySolution.
Resultatet
EnergySolution kommer ud til flere virksomhedsbesøg og kommer i kontakt med relevante kunder.
“Vi kommer ud til flere nye kunder og vi får flere kundebesøg end vi ellers havde gjort. Derudover kommer vi ud til nogle kunder, som vi måske ikke havde taget fat i, i første omgang, men som viser sig at være rigtig relevante. Alle de besøg, som vi har fået fra Valeur, har haft stor værdi og har været relevante.” – Martin Andersen, Salgschef, EnergySolution.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?
Forstas
Om Forstas
Forstas er en virksomhed med mange års erfaring i komplicerede anlægsopgaver og vedligeholdelsesopgaver inden for den danske infrastruktur. Forstas manglede en samarbejdspartner til at varetage opsøgning af virksomheder med telemarketing.
Vejle
50-100 ansatte
Privat
Anlægsopgaver og vedligeholdelse
Forstas udfordring
Forstas manglede ressourcerne og tiden til at varetage det opsøgende arbejde og få skabt en professionel indgangsvinkel til nye kunder. Derfor indledte Forstas et samarbejde med Valeur for at komme i kontakt med potentielle virksomheder med henblik på, aftale et møde mellem virksomheden og Forstas, samt at Forstas får mulighed for at komme i dialog omkring et tilbud på vedligeholdelse af de grønne udenoms arealer.
Samarbejdet
“Det er vigtigt, at de mennesker som ringer ud på vores vegne har en professionel ageren og indgangsvinkel. Konsulenterne skal ringe ud med det rigtige budskab og ikke kun et salgsargument. På den måde får vi et bedre møde, og kunden får også en bedre oplevelse af opkaldet. I den sammenhæng ser jeg Valeurs konsulent, lige så meget som en ansat ved os, som en ansat ved Valeur.” – Emil Utoft, salgschef, Forstas.
Resultatet
Forstas kommer i dialog med virksomheder, som de ikke selv ville kunne opsøge. Samtidig skaber opsøgning af virksomheder med telemarketing et bedre kendskab til Forstas.
“Vi kommer ind til en dialogsnak med nogle mennesker, som vi ikke selv ville kunne opsøge direkte. Det betyder, at vi får spredt kendskabet til Forstas, og det er vores primære målsætning.” – Emil Utoft, salgschef, Forstas.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?
VARO Specialmaskiner A/S
Valeurs telemarketing banede vejen på det tyske marked
Da VARO skulle teste nye markeder for to konkrete produkter, fungerede Valeur som døråbner i både Skandinavien og Tyskland.
Hornslet
100 ansatte
Privat
Produktionsudstyr
Øget fokus på salg til Tyskland
Normalt er VARO primært orienteret mod det skandinaviske marked, men da virksomheden skulle teste nogle nye produkter på det internationale marked, valgte man i dialog med Valeur også at afprøve mulighederne syd for grænsen. Projektet afdækkede et betydeligt potentiale inden for fødevare- og pharma/kemi-industrien og banede vejen for en målrettet salgsindsats i såvel Tyskland som Holland.
“Netop for disse specifikke produkter er Tyskland et nyt marked for os, så vi havde brug for en kompetent samarbejdspartner, der var i stand til at bryde muren og etablere de nødvendige kontakter”, forklarer Anne Gram-Skjoldager, International Marketing Assistant i VARO.
Seriøs tilgang til opgaven
Ved valg af samarbejdspartner lagde VARO foruden de sproglige kompetencer især vægt på kulturel forståelse, branchekendskab og en seriøs tilgang til opgaven: “Du indtager ikke tyske virksomheder ved hjælp af pushy studenter-phonere”, fastslår Anne Gram-Skjoldager.
“Når vi valgte Valeur er det på grund af deres modne og kompetente konsulenter, der har mange års erfaring fra de brancher, de beskæftiger sig med. Det er vigtigt, når de ringer op på vores vegne. Valeurs folk sætter sig grundigt ind i tingene, og har den indlevelse, der gør, at kunderne ikke bliver skræmt væk. Samtidig er de meget resultatorienterede, og opnår dét, der er muligt under de givne omstændigheder.”
Effektiv samarbejdsproces
Hos Valeur starter et nyt projektsamarbejde som regel med en workshop, hvor strategi, budskaber, segmentering etc. bliver drøftet grundigt. Konklusionerne herfra danner så baggrund for konsulenternes udarbejdelse af aktivitetsplaner og ringelister, og den proces er Anne Gram-Skjoldager meget begejstret for:
“Dialogen med Valeur har været super god fra dag ét. Deres projektleder og konsulenter har fungeret som kompetente sparringspartnere, og da de er vant til teknisk komplicerede produkter, har de lynhurtigt opfanget vores signaler og fundet de unikke selling points.”
Tæt samarbejde på alle niveauer
Valeurs kerneopgave er at eksekvere kundernes strategi, og det forudsætter et tæt samarbejde mellem konsulenterne og kundens salgsstab. Såvel udadtil som indadtil skal Valeurs folk opfattes som en integreret del af den virksomhed, de ringer for.
Ifølge Anne Gram-Skjoldager virker dette parløb helt naturligt:
“Valeur er vant til at assistere små og mellemstore virksomheder, og de er utroligt fleksible og servicemindede. Vores konsulent, Ole Wachmann, var meget bevidst om, hvor det kunne betale sig at sætte kræfterne ind, og han var meget grundig med forberedelse af samtaler og tilbagemelding til os. Ole kontaktede os typisk lige efter en kontakt med emnet for at give os en helt frisk orientering om dennes holdning, attitude, prioriteringer, vurdering af os/produktet osv. Det føltes, som han var en del af vores afdeling, og vi har følt os fuldt involveret på ethvert tidspunkt i processen. Helt i modsætning til andre telemarketingbureauer, hvor man blot får udleveret et Excelark uden uddybende forklaring sammen med fakturaen.”
Værdifuld lakmustest og vidensopsamling
For VARO var målet med det tyske projekt at lære markedet at kende og få direkte feedback på de to produkter fra henholdsvis fødevare- og pharma/kemi-industrien. “Det vigtigste for os var at få en god lakmustest af markedet og indsamle viden om vores potentielle kunder, produkters positionering, konkurrenter etc. Og det lykkedes til fulde. Valeur er rigtig gode til at finde ind i de tætte labyrinter og åbne døre for vores sælgere. Det har givet os et meget bedre udgangspunkt for at skabe succes med vores nye produkter i Tyskland”, fastslår Anne Gram-Skjoldager.
Har du planer om at intensivere indsatsen for at skaffe kvalificerede salgsmøder på det tyske marked?
Kontakt en af vores salgsansvarlige for Tyskland til en uforpligtende snak.
Troldtekt A/S
Bo Pedersen, Salgschef
Troldtekt producerer lofter, der er med til at sikre en god akustik i byggeprojekter. Efter et succesfuldt forløb, hvor Valeur arrangerede møder med de byggeansvarlige i kommunerne, har Valeur arbejdet med at skaffe interesserede indenfor arkitektbranchen til en seminarrække, omkring hvordan man kan fokusere på god akustik i et byggeprojekt allerede på tegnebrættet. Dette var en speciel opgave for Valeur, men en spændende udfordring.
Tranbjerg J
50 ansatte
Privat
Akustikplader
Konsulent ved Valeur Jan Skovdal udtaler,
“Opgaven for Troldtekt var en udfordring, da det for det første ikke var en typisk opgave med arrangering af møder og for det andet bød på mange forskellige elementer, der skulle afstemmes og struktureres i forhold til seminarerne. Derfor brugte vi også lidt længere forberedelse, før vi var klar til at gå i luften. Det var dog en rigtig spændende opgave for os, da den gav os nogle anderledes udfordringer end vi er vant til.“
Salgschef ved Troldtekt A/S Bo Pedersen udtaler,
“Vi valgte at bruge Valeur til denne lidt atypiske opgave, da de for det første havde vist stor indlevelse samt gode resultater i det første projekt med kommunerne og for det andet fordi vi ikke selv har ressourcerne til at gennemføre kampagnen, i det omfang som kræves.
Da det som sagt var et lidt specielt projekt, havde vi meget sparring og dialog med Valeurs konsulenter under opstarten, da vi ville være sikre på, at vi greb det rigtigt an fra starten.”
”Samarbejdet med telekonsulenten forløb godt og enkelt. Begge vores sælgere bliver løbende fodret med positive tilkendegivelser om seminardeltagelse, så de nemt kan planlægge og afholde seminarerne. Valeur sørger med andre ord for at skrue op eller ned for tempoet, alt efter hvor mange tilkendegivelser der er i de forskellige geografiske områder. Samtidig oplever sælgerne, at seminardeltagerne er klædt rigtig godt på, når seminarerne afholdes.”
”I løbet af november har vi afholdt 10 seminarer med 8-10 deltagere og der er arrangeret yderligere 10 seminarer i december, på baggrund af Valeurs arbejde. De relationer vi skaber på seminarerne er værdifulde, da et evt. samarbejde er lig med langsigtede relationer. Desuden har seminarerne allerede kastet konkrete projekter af sig og vi har en klar forventning om vores investering bliver tilbagebetalt mange gange.”
Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at finde de rette deltagere og øge seminartilmeldingen til dit seminar.
Novicell A/S
Morten Longgaard, Kommerciel Direktør, Novicell
“Vi har af flere omgange brugt Valeur til større telemarketingopgaver. For nylig kørte vi bl.a. en kampagne for et seminar om online marketing, hvor Valeur stod for seminartilmeldinger med telemarketing.”
Århus/København
230 ansatte
Privat
Forretningsudvikling
Vi vender altid tilbage til Valeur, da vi ved, at vi får et professionelt produkt udført af seriøse mennesker, der holder, hvad de lover og arbejder yderst effektivt.
Valeur er meget grundige og struktureret, og sørger altid for at notere relevante informationer, så vores emnedatabaser altid er opdaterede med telefonnumre, kontaktpersoner, supplerende kommentarer osv. Selvom det ikke er en del af aftalen, falder det Valeur naturligt og det er en af de små ting, der gør, at vi altid vender tilbage.
Vi vil til enhver tid anbefale Valeur til virksomheder, der ønsker at køre helt specifikke kampagner eller bare ønsker generelle ydelser indenfor telemarketing.
Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at finde de rette deltagere og øge seminartilmeldingen til dit seminar.
JOKA Packaging ApS
”Valeur åbnede markedet for os i Norge og Sverige”
De helt rigtige emnelister, professionel arrangering af salgsmøder og agendaer med reelt indhold var nøglen til at lukke det nordiske marked op for JOKA.
Hørsholm
11-50 ansatte
Privat
Pakkeløsninger
Solid model for etablering af salgsmøder
JOKA er specialister i produktion af alle former for genlukkelige plastposer, og emballageløsningerne skræddersys til mange tusinde kunder overalt i Skandinavien, Holland, Polen, Slovakiet og Baltikum. Det højtudviklede produktionsapparat i Nakskov fremstiller 1 mio. færdige plastikposer i døgnet, og som alle andre produktionsvirksomheder er JOKA altid på udkig efter metoder, der kan optimere omsætningen.
“Vi har haft dårlige erfaringer med andre marketingbureauer, som spildte vores tid med useriøse møder, men Valeurs koncept med en fast timepris virkede meget tiltalende”, fortæller Morten Juhlsgaard Jepsen, Managing Director hos JOKA. “For dem er det kvaliteten, der tæller. De vil måles på deres resultater, der da også har vist sig at ligge langt over, hvad vi er vant til.”
Emnelisten udmønter strategien og sætter kursen
Efter nogle indledende strategimøder primo 2015 fandt JOKA og Valeur frem til, at en øget salgsindsats i Norge og Sverige havde højeste prioritet. Herefter skulle markedet kortlægges i detaljer og indsatsen planlægges ud fra tid og ressourcer: “Vores sælgere skal være ude hos kunderne – det med mødebooking i Norge og Sverige er Valeur langt bedre til”, siger Morten Juhlsgaard Jepsen. “De har nogle super professionelle projektledere, der er rigtig gode til at sætte sig ind i vores forretning, analysere segmenter og udtrække optimale emnelister. Vi identificerede både potentielt mersalg til eksisterende kunder og fandt gennem et tæt samarbejde frem til kundeemner i nye områder, f.eks. i olie- og fiskeindustrien i Norge. Her tog Valeur udgangspunkt i vores eksisterende kundekreds og matchede dem med tilsvarende segmenter i deres databaser over de nye områder.”
Effektive salgsmøder med høj relevans
For JOKA er det ultimative mål med etablering af salgsmøder, at sælgerne konstant kan arbejde med varme emner og undgå at spilde tiden på transport og formålsløse præsentationer. Når Valeur arrangerer salgsmøder med mødebooking i Norge og Sverige, er der derfor fokus på at få en række faktorer til at gå op i en højere enhed: geografisk afstand til kunden, kundens reelle behov og parathed til leverandørskifte, sælgerens aktivitetsplan osv.
“Valeur har været dygtige til at udnytte vores ressourcer optimalt”, fastslår Morten Juhlsgaard Jepsen. “Salgsmøderne var linet op på snor på de dage, vores sælgere var i området, og relevansen af møderne var så høj, at vi fik en særdeles fin hitrate på dem. Vi har faktisk ikke oplevet et eneste møde, hvor der ikke var noget i det.”
Høj hitrate gav fyldt pipeline
Med en kontant timepris lægger Valeurs model også op til kontant vurdering af resultaterne – og det kan den sagtens bære ifølge Morten Juhlsgaard Jepsen:
“Vi har fået identificeret en stor interesse for vores produkter og fyldt vores pipeline godt op, så vores sælgere bruger mere tid på direkte salg ude hos kunderne. Det havde vi slet ikke kunnet opnå uden Valeurs professionelle indsats. Resten er op til os selv, og selv om det tager tid at få hentet de store millionordrer hjem, så er der tale om en særdeles fornuftig investering. Vi overvejer da også allerede at udvide samarbejdet og salgsindsatsen til England og Tyskland.”
JOKAs resultater med mødebooking
Høj hitrate
på salgsmøder
Pipeline fyldt med
nye kundeemner
Bedre kendskab til
det skandinaviske marked
Et velfungerende koncept
Nem indtagelse af nye
markeder med få ressourcer
Skærpelse af struktur
og planlægning af salg
Optimering af sælgerens
tid og effektivitet
Toptunet logistik med
minimering af transport/tidsforbrug
Direkte salg helt uden møde
Når Valeur ringer for en samarbejdspartner præsenterer konsulenten sig altid som medarbejder i dennes virksomhed. Det sænker kundens forsvarsparader, styrker dialogen og hæver hitraten. Nogle gange virker det tilmed så effektivt, at man helt kan springe de indledende salgsmøder over.
Det oplevede JOKA f.eks., da en helt ny kunde ringede for at lægge en større ordre. Her havde Valeurs konsulent via den første telefonsamtale og en opfølgende e-mail, med opfordring til at kontakte JOKA’s sælger, allerede afsluttet salgsprocessen med succes. Mere effektivt kan mødebooking næppe være.
Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?
Hørkram Foodservice
Målrettet mødebooking gav salg på 34% af møderne og en forventet meromsætning på ca. 10 mio. kr.
Gennem det tætte samarbejde med Valeur har Hørkram Foodservice fået et effektivt værktøj til at styre pipeline og booste deres salg i de geografiske områder, der har kapacitet til udvidelse.
Hørning
270 ansatte
Privat
Catering
Branche-pioner inden for mødebooking
Hørkram Foodservice er en af landets største cateringgrossister med over 6.000 kunder fordelt over hele Danmark. Virksomheden har ikke før benyttet sig af telemarketing og mødebooking, men en dialog med Valeur banede vejen for den første kampagne.
“I vores branche er der ingen tradition for at bruge telemarketing og mødebooking, og det er også helt nyt for os”, fortæller John Astrup, direktør i Hørkram Foodservice. “Vi kunne dog sagtens se potentialet i at fylde mere på vores ruter i udvalgte geografiske områder – og resultaterne har langt overgået vores forventninger.”
Seriøst samarbejde sikrer høj hitrate
For at skabe succes med mødebooking kræves en solid forberedelse og en god fælles forståelse mellem parterne. Valeurs konsulenter, Ole og Karin, startede derfor med en hel dag hos Hørkram Foodservice for at komme ind på livet af virksomhedens værdier, kultur, produkter og medarbejdere.
“Det kræver stor tillid at indlede et samarbejde, hvor du udleverer mange af dine forretningssensitive informationer til andre”, siger John Astrup. “Derfor var det helt afgørende for forløbet, at Ole og Karin virkede meget professionelle og engagerede fra starten. De har formået at forstå vores forretning, ønsker og behov og tage udgangspunkt i vores virkelighed i deres salgsarbejde. Det har uden tvivl været nøglen til at skaffe os så mange kvalificerede møder.”
Uventet stor succes krævede justeringer
Da Valeur gik i gang med mødebookingen viste det sig hurtigt, at der i målgruppen var stor interesse for at komme i kontakt med Hørkram Foodservice. De første uger blev hektiske for virksomhedens konsulenter på vejen, men også her viste samarbejdet hurtigt sin styrke:
“Hørkram Foodservice passer godt på deres sælgere, og har været meget dygtige til at få tingene til at gå op i en højere enhed”, fortæller Klaus Leffers, direktør i Valeur. “Der blev straks taget initiativ til at justere indsatsen, så hver sælger fik 2-3 møder med nye kunder hver uge, og dermed ikke blev væltet omkuld. Denne besøgsfrekvens har vist sig at balancere fint med de aftalte mål for salget.”
Fælles glæde over nye ordrer
Mens Valeur fik gode input til nye emner fra Hørkram Foodservice, blev der leveret en systematisk og præcis afrapportering den anden vej.
“Valeur har konsekvent forsynet os med værdifulde informationer om de emner, de talte med. Vi blev klædt rigtig godt på til møderne og vidste på forhånd, om emnerne havde særlige ønsker eller behov”, forklarer John Astrup. “I vores ugentlige fredagsrapport kunne jeg og salgschefen nemt følge udviklingen, f.eks. se ringeliste og scoringsark og hvilke konsulenter, der havde fået hvilke møder.
Samarbejdet har gennem hele forløbet været så tæt, at vi nærmest har betragtet Valeurs folk som vores egne medarbejdere. Vi har haft samme mål og delt glæden ved at få nye ordrer i hus.”
Hørkrams resultater med mødebooking
Omsætningsstigning
på ca. 10 mio. kr.
Mere end hvert tredje
møde førte til ordrer
105 planlagte
besøg
96 gennemførte
besøg
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?
Hans Følsgaard A/S
Mødebooking for Hans Følsgaard, ”Valeur leverer value for money på det tyske marked”
For Hans Følsgaard er det væsentligt billigere og mere effektivt at outsource det opsøgende salgsarbejde til Valeur. Mødebooking for Hans Følsgaard skaber gode resultater og er nemt at håndtere – og der er et kæmpe potentiale for fiberkabler i Tyskland.
Køge
80 ansatte
Privat
Rådgivning
Nemt at kontrollere omkostninger og skalere indsatsen
Hans Følsgaard har i mange år været førende i Danmark og Norden inden for fiberteknologi og er nu også klar til at erobre nye markeder. Da Tyskland på dette område er ca. 10 år efter Danmark og potentialet uendeligt meget større, tog ledelsen i 2015 beslutningen om at starte syd for grænsen med mødebooking til rådgivningsvirksomhed. Selv om man var bevidst om, at der var behov for en intensiv indsats over flere år, valgte Hans Følsgaard at indgå en aftale med Valeur i stedet for at udvide egen medarbejderstab. Det har ifølge Claus Rønne, Vice President hos Hans Følsgaard, givet mange fordele:
“Som økonomisk ansvarlig har det været en rigtig god løsning for mig. I forhold til en fastansat har vi større frihed til at justere samarbejdet og skalere indsatsen. Det er nemt at styre og kun halvt så dyrt.”
Valeur havde det rette koncept med mødebooking til rådgivningsvirksomhed
Efter tidligere at have prøvet andre eksterne salgsløsninger, blev Hans Følsgaard hurtig overbevist om, at de i Valeur havde fundet den rette samarbejdspartner til mødebooking til deres rådgivningsvirksomhed:
“Et godt tegn var, at Valeur ikke startede med at forlange et kæmpe beløb i downpayment, som vi ofte ser, men i stedet fakturerede efter opgaverne var udført”, fortæller Claus Rønne og fortsætter:
“Desuden viste de både engagement og indsigt ved vores indledende møder, hvor de var i stand til at yde en god sparring på strategi og udvælgelse af potentielle emner i Tyskland. Og så var kemien i orden – det betyder også rigtig meget i et langvarigt samarbejde.“
Stærke kompetencer løfter indsatsen
I Valeurs tyske team blev Ina Frandsen udpeget til at varetage mødebooking for Hans Følsgaard. Som sønderjyde har Ina nærmest været tosproget fra starten, og som cand. mag. desuden skrevet speciale om en tysk filosof. Nok så væsentligt har Ina over 10 års erfaring med salg og planlægning af salgsmøder. Mød alle vores mødebookere her.
“Valeur har gennem hele forløbet vist sig at være meget imødekommende over for vores ønsker og behov, og det har været en kæmpe fordel at have en dedikeret konsulent, som har evnet at sætte sig ind i vores mere tekniske univers”, siger Claus Rønne.
“Ina har performet godt og haft nemt ved at kommunikere vores budskaber til de tyske virksomheder. Og det har så været op til os hos Hans Følsgaard at udnytte de åbninger, som hun skaber.”
Stor succes med selvkørende proces
Efter de første 10 måneders indsats er der fyldt godt op i den tyske pipeline hos Hans Følsgaard, og Claus Rønne har nået de ønskede mål med mødebooking til deres rådgivningsvirksomhed:
“Det ser rigtig fornuftigt ud – og derfor fortsætter vi også. Vi forventer et break-even inden for 2 år, men på lang sigt er der et enormt potentiale for os på et tysk marked med 80 mio. mennesker. Og vi stoppernok heller ikke her. Det gode ved Valeurs koncept er, at det er nemt at rulle ud. Vi startede med tre nøje udvalgte delstater i Tyskland, og vi kan køre videre med samme model i andre delstater eller lande i præcis det tempo, som passer os.”
Hans Følsgaards fordele ved samarbejde med Valeur
Et enkelt, velafprøvet
og effektivt koncept
Intet downpayment
men løbende fakturering
Nem kontrol og skalering
af indsats og udgifter
Halvering af omkostninger
i forhold til egen konsulent
Optimal udnyttelse af
sælgerens tid
Selvkørende konsulent med
gode sprogkundskaber og virksomhedsindsigt
Gensidig tillid og
tætte samarbejdsrelationer
Alle data går direkte ind i CRM-systemet
Al den research og alle de kontakter, som Valeur indhenter på det tyske marked, går direkte videre til Hans Følsgaard og ind i deres CRM-database. I det daglige giver det et effektivt flow i koordineringen af opgaver og booking af møder, og på lang sigt opbygges der en uvurderlig vidensbank, som kan bruges til at støtte nye salgsfremstød.
Valeur arbejder meget struktureret med at bearbejde udvalgte kundesegmenter, og takket være den løbende generering af ny viden og nye kontakter, har Hans Følsgaard også justeret strategien siden begyndelsen af samarbejdet. I dag går virksomheden fx mere efter forsyningsselskaberne og deres underleverandører, der køber fiberkabler direkte, da det har vist sig, at de tyske forhandlere ikke er klar til fibermarkedet endnu.
Mødebooking – Din vej ind på markedet
Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på.
Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.
Skal vi hjælpe med mødebooking til din rådgivningsvirksomhed?