
Kvalificering af leads
Validér emner og inbound henvendelser
Uanset om din liste af leads stammer fra en søgning i vores omfattende database, eller om den er resultatet af jeres inbound marketing-indsats, så tilbyder vi at følge og på jeres kvalificering af leads.
Sandheden er, at 7 ud af 10 marketing-leads aldrig bliver fulgt op på. Nogle gange på grund af regulær travlhed, men ofte fordi denne type leads falder ned mellem de stole, som henholdsvis salg og marketing sidder tungt på.
Hastighed og vedholdenhed
Når det handler om leads, der aktivt har downloadet content og afgivet permission til at blive fulgt op på, så handler det om at være effektive i opfølgningen.
Faktisk viser det sig, at 35-50% af alle salg går til den leverandør, der først følger op på et potentielt lead, og succesraten er hele 60 gange højere, hvis man kontakter leadet indenfor den første time i forhold. Derfor er vi tæt integreret med vores kunders CRM-systemer, så vi kan agere hurtigt og effektivt, på kvalificering af leads og når nye leads giver sig til kende. At bearbejde en lead-liste fra en database handler også om at være standhaftig. 80% af alle salg kræver mindst fem opfølgende kontakter, og 44% af alle interne sælgere giver op efter den første opfølgning. Derfor giver det i mange tilfælde mening at outsource denne del af virksomhedens salgsarbejde til salgskonsulenter, der er trænet i netop vedholdenhed.
Valeur har 25 års erfaring med lead management
Vores Business Development Managers er erfarne, kompetente og disciplinerede. Samtidig er kvalificering af leads deres eneste fokusområde, og det gør dem i stand til effektivt at kunne afklare potentialet i hvert enkelt lead.
Vi arbejder på tværs af kanaler og tilbyder at kvalificere leads via telefon, mail og LinkedIn. Sammensætningen af kanaler afhænger typisk af den specifikke branche og emneliste.
Samtidig integrerer vi op imod alle førende CRM-systemer,






hvilket betyder, at vi både kan reagere på indkommende henvendelser og opdatere jeres pipeline i real-tid.
Forbliv top-of-mind ved at pleje dine leads
Fasthold interessen med Valeurs Business Development Manager. De fleste B2B-virksomheder oplever, at salgscyklussen bliver længere i de her år. Ikke mindst, hvis man arbejder med komplekse og dyre produkter, hvor salgsvinduet kun sjældent er åbent. Derfor er det blevet afgørende, at man sørger for at holde sin emneliste varm, også selvom de måske ikke er i købsmodus lige nu og her. For sandheden er, at 96% af de potentielle kunder, der besøger dit website, ikke er klar til at købe endnu.
Giv dine leads opmærksomhed
I Valeur har vi gode erfaringer med det, der på engelsk kaldes lead nurturing – altså det at pleje dine leads, og fasthold interessen indtil de er klar til at mødes eller få et tilbud.
Tidligere kunne en sælger pleje sin emneliste ved at kigge forbi uanmeldt eller ringe op og sludre. Så nemt er det ikke længere. I dag skal man som potentiel leverandør have noget på hjerte – og noget at dele ud af. Det fungerer allerbedst, når man plejer sine leads med ny viden.
Det kan være, at I har produceret et relevant whitepaper, som I gerne vil have lov at sende til dem. Det kan være, at I afholder en konference eller et webinar, I gerne vil invitere dem til. Det vigtigste i denne fase er, at I er mindre sælgende og mere givende.
Giv dine leads opmærksomhed
I mange virksomheder er lead nurturing en naturlig del af et marketing automation-setup. Det giver god mening, men i mange tilfælde kan der også være ræson (og forretning) i at supplere den automatiserede udsendelse af whitepapers og webinarer med en manuel opfølgning på telefon, mail eller via LinkedIn.
Det er lige netop Valeurs kernekompetence at understøtte eksisterende salgs- og marketinginitiativer med en personlig opfølgning på tværs af kanaler. Både til de emner, I allerede har fået en permission på, men ikke mindst også til de emner, I gerne vil tættere på.
Valeur fungerer på den måde som en forlænget arm, der naturligvis arbejder helt ind i maven på både jeres CRM-system og jeres marketing automation-værktøjer.
Kontakt Stephen Hjortnæs på tlf. 53535380 eller på shj@valeur.dk for at høre mere.