Er dine e-mail permissons ubrugelige?

Samtykkeerklæringer er vigtigere end nogensinde før, og hvis kravene fra den nye GDPR-lovgivning ikke efterleves, kan det fra d. 25 Maj 2018 betyde enorme bøder og ubrugelige mailinglister for mange virksomheder.

 

Nye retningslinjer for behandling af persondata

Formålet med GDPR er, at databeskyttelsen skal styrkes og være mere ensrettet for borgere i EU. Samtidig ønsker EU at skabe et fælles regelsæt, der tvinger alle spillere til at spille efter de samme regler. GDPR sikrer borgerne kontrol over deres personlige oplysninger, samt indsamling og behandling under strenge betingelser og for lovlige mål.

 

Men hvad betyder det for dig og dine kunder?

Overordnede set betyder det, at du skal have dine samtykeerklæringer i orden. Dine e-mail permissions kan være indhentet under forskellige vilkår, hvilket kan resultere i ”beskidt” data, og dårlige oplevelser for dig og dine kunder.

Har man ikke en aftale omkring databehandling, overtræder man samtidig også persondataforordningen. Dette kan udløse et skrækscenarie med bøder op til 10 millioner euro, eller 2 procent af den globale omsætning.

Det samme gør sig gældende, hvis selve aftalen ikke opfylder de fastlagt lovkrav. Vælger du at videregive personoplysninger til databehandlere uden for EU’s grænser, kan det betyde at bøderne stiger op til 20 millioner euro, eller 4 procent af den globale omsætning.

 

 

Undgå ubrugelig data

Med strammere regler, kan det betyde at dine eksisterende e-mail permissions er i strid med loven, hvilket kan ubrugeliggøre værdifuldt persondata over natten.

For en virksomhed betyder det at udleveringen af samtykkeerklæringer, til håndtering af persondata, er steget yderligere i værdi. Samtykkeerklæringen skal enten være skrevet, elektronisk eller udtalt og skal vise at personen frivilligt, personligt, bevidst og udtrykkeligt har accepteret hans eller hendes behandling af personoplysninger.

 

Valeur sikrer din mailinliste

Valeur A/S’ e-mail permission indsamlinger er et supplement til den digitale indsamling, der giver dig unik mulighed for sikre at alle samtykkeerklæringer er indhentet på samme vis. Vi udvælger i samarbejde med dig, hvilke virksomheder der skal kontaktes og sørger for at du udelukkende har opdateret og lovlige oplysninger, på dine eksisterende kunder.

Vores data- og konsulentteam består af erfarne konsulenter, med en professionel tilgang til indhentning af e-mail permissions, så du kan få en ajourført mailingliste, uden ”beskidt” data. ValeurA/S sørger for at bevare din eksisterende mailingliste opdateret ved at:

 

Sikre validiteten i din database med double-opt-in, så ingen tidligere investeringer går til spilde

Valeur hjælper dig igennem GDPR-lovgivningen, og sikrer at din permission-database er godt kørende, uden at være i strid med den nye lovgivning. Kontakt os i dag for at høre nærmere.