Hørkram Foodservice

Målrettet mødebooking gav salg på 34% af møderne og en forventet meromsætning på ca. 10 mio. kr.

Gennem det tætte samarbejde med Valeur har Hørkram Foodservice fået et effektivt værktøj til at styre pipeline og øge omsætningen i de geografiske områder, der har kapacitet til udvidelse.

 

Hørning

270 ansatte

Privat

Catering

Branche-pioner inden for mødebooking

Hørkram Foodservice er en af landets største cateringgrossister med over 6.000 kunder fordelt over hele Danmark. Virksomheden har ikke før benyttet sig af telemarketing og mødebooking, men en dialog med Valeur banede vejen for den første kampagne.

“I vores branche er der ingen tradition for at bruge telemarketing og mødebooking, og det er også helt nyt for os”, fortæller John Astrup, direktør i Hørkram Foodservice. “Vi kunne dog sagtens se potentialet i at fylde mere på vores ruter i udvalgte geografiske områder – og resultaterne har langt overgået vores forventninger.”

 

Seriøst samarbejde sikrer høj hitrate

For at skabe succes med mødebooking kræves en solid forberedelse og en god fælles forståelse mellem parterne. Valeurs konsulenter, Ole og Karin, startede derfor med en hel dag hos Hørkram Foodservice for at komme ind på livet af virksomhedens værdier, kultur, produkter og medarbejdere.

“Det kræver stor tillid at indlede et samarbejde, hvor du udleverer mange af dine forretningssensitive informationer til andre”, siger John Astrup. “Derfor var det helt afgørende for forløbet, at Ole og Karin virkede meget professionelle og engagerede fra starten. De har formået at forstå vores forretning, ønsker og behov og tage udgangspunkt i vores virkelighed i deres salgsarbejde. Det har uden tvivl været nøglen til at skaffe os så mange kvalificerede møder.”

 

Uventet stor succes krævede justeringer

Da Valeur gik i gang med mødebookingen viste det sig hurtigt, at der i målgruppen var stor interesse for at komme i kontakt med Hørkram Foodservice. De første uger blev hektiske for virksomhedens konsulenter på vejen, men også her viste samarbejdet hurtigt sin styrke:

“Hørkram Foodservice passer godt på deres sælgere, og har været meget dygtige til at få tingene til at gå op i en højere enhed”, fortæller Klaus Leffers, direktør i Valeur. “Der blev straks taget initiativ til at justere indsatsen, så hver sælger fik 2-3 møder med nye kunder hver uge, og dermed ikke blev væltet omkuld. Denne besøgsfrekvens har vist sig at balancere fint med de aftalte mål for salget.”

 

Fælles glæde over nye ordrer

Mens Valeur fik gode input til nye emner fra Hørkram Foodservice, blev der leveret en systematisk og præcis afrapportering den anden vej.

“Valeur har konsekvent forsynet os med værdifulde informationer om de emner, de talte med. Vi blev klædt rigtig godt på til møderne og vidste på forhånd, om emnerne havde særlige ønsker eller behov”, forklarer John Astrup. “I vores ugentlige fredagsrapport kunne jeg og salgschefen nemt følge udviklingen, f.eks. se ringeliste og scoringsark og hvilke konsulenter, der havde fået hvilke møder.

Samarbejdet har gennem hele forløbet været så tæt, at vi nærmest har betragtet Valeurs folk som vores egne medarbejdere. Vi har haft samme mål og delt glæden ved at få nye ordrer i hus.”

 

Hørkrams resultater med mødebooking

Omsætningsstigning
på ca. 10 mio. kr. 

Mere end hvert tredje
møde førte til ordrer

 

105 planlagte
besøg

96 gennemførte
besøg

 

Mødebooking – Din vej ind på markedet

Har du et produkt eller en ydelse, der har sin berettigelse på markedet? Så er mødebooking en måde at komme i dialog med dine potentielle kunder på. 

Hos Valeur A/S arbejder vi ud fra en politik om, at det ikke udelukkende er et spørgsmål om at ringe til så mange som muligt, men derimod et spørgsmål om at ringe til de rigtige folk, på det rigtige tidspunkt – det er formlen for gode kvalitative møder.

Skal vi hjælpe din virksomhed med flere nye kvalitetsmøder?