7 fordele ved brug af mødebooking

Mange virksomheder bruger opsøgende salgsarbejde til, at komme i dialog med nye kunder, og dermed opnå nye muligheder. Men hvad kan opsøgende salgsarbejde ellers byde op?

Den største fordel ved opsøgende salgsarbejde er, at det er et fleksibelt salgsværktøj. Det kan både gavne din virksomhed med mere salg, hjælpe med at fremstille bedre produkter, skabe gladere kunder og opnå stærkere relationer mellem virksomhed og kunde. Med opsøgende salgsarbejde er der ingen begrænsninger.

Vi har samlet 7 måder, hvorpå du kan bruge opsøgende salgsarbejde til, at forbedre din forretning.

 

1. Mødebooking

Har du svært ved at booke møder med potentielle kunder, eller mangler du tiden til det? Med opsøgende salgsarbejde får du en professionel konsulent med ekspertviden indenfor lige præcis din branche, som effektivt kan kontakte potentielle kunder og sikre dig aftaler. Det eneste du skal koncentrere dig om er, at lukke handlen til mødet.

Til møder har du også mulighed for, at samle værdifuld viden om dine kunder, og identificere mulige udfordringer med dine produkter, som kan gavne udviklingen for fremtidige produkter.

 

2. Test af produkter/ydelser

Med opsøgende salgsarbejde har du en god mulighed for, at teste nye produkter/ydelser ved, at komme i kontakt med eksisterende kunder og præsentere dem for de nye produkter, før de lanceres på markedet. Konsulenter som arbejder med opsøgende salgsarbejde er din forlængede arm, og sikrer at jeres brand forbliver i ”top-of-mind” hos målgruppen, mens I samtidig får feedback på nye tiltag.

 

3. Få fat i den rigtige kontaktperson

Det kan være frustrerende at blive sendt fra den ene kontaktperson til den anden, og så er der intet at sige til, hvis man både mister motivationen og tålmodigheden. Opsøgende salgsarbejde er effektivt i, at nå toppen af kontaktlisten, og forbipassere ”dørvogtere”, så jeres budskab bliver præsenteret for de rigtige beslutningstagere.

 

4. Brandengagement

En konsulent i opsøgende salgsarbejde er med til, at give dit brand en personlig stemme, og skaber dermed en personlighed som matcher din virksomheds kommunikative ønsker og image. Hermed har din kunder en mulighed for, at engagere med dit brand og skabe en dialog som forhåbentlig kan ende i en positiv relation. Samtidig har din kunder også mulighed for, at få besvaret spørgsmål og eliminere mulige bekymringer, som kunden kan have ved et eventuelt samarbejde med din virksomhed.

 

5. Styrk din database

Når du kommer i kontakt med dine kunder, får du også et bedre billede af hvem de er, hvilke udfordringer de står overfor, og hvordan du kan løse de udfordringer. Med opsøgende salgsarbejde har du mulighed for, at etablere effektive databaser som både kan gavne din virksomhed med bedre indsigt, og dine kunder med målrettet og relevant indhold.

Samtidig får du en løbende opdatering af din database ved, at konsulenten stiller relevante spørgsmål til dine kunder, som kan have enorm betydning for din virksomheds succes.

 

6. Feedback, feedback og mere feedback

Opsøgende salgsarbejde er et af de mest effektive værktøjer for indsamling af værdifuld feedback. Du kan lære om de fordele dine kunder elsker ved dine produkter, eller de ting de er knap så glade for. Det er også muligt, at få et overordnet indtryk af, hvordan dine kunder opfatter din virksomhed sammenlignet med dine konkurrenter.

Du vil også opdage, at dine kunder værdsætter tiden brugt på dem og deres meninger. Det kan være med til, at yderligere skabe et stærkere bånd mellem dem og din virksomhed.

 

7. Kom foran konkurrenterne

Med opsøgende salgsarbejde har du professionelle konsulenter til, at lytte på hvad der bevæger sig i din branche, og hvilke nye trends der er på vej frem. Dermed får du muligheden for, at etablere kampagner og tilbud før dine konkurrenter, og være den første til, at dække markedets nye behov.

Uanset hvilke fordele I gerne vil opnå med opsøgende salgsarbejde, er Valeur altid klar til at hjælpe. Kontakt os i dag for at høre mere.