Emner og segmentering med Valeurs konsulenter

Produktions- og industrivirksomheder

 

Valeur har en lang tradition for at hjælpe produktions- og industrivirksomheder med at skaffe nye kunder ved hjælp af intelligent segmentering og kontinuerlig bearbejdning af markedet.

Udover 25 års erfaring råder vi over kompetente salgskonsulenter med relevante baggrunde som for eksempel ingeniører, maskinteknikere og tekniske sælgere. Det betyder, at vi forstår både teknikken og jargonen i moderne produktionsvirksomheder.

 

Vi har kendskab til markedet

En stor del af en aktiv salgsindsats handler om at identificere de rette emner. Derfor starter et samarbejde med Valeur typisk med, at vi i fællesskab definerer de rette segmenteringsvariabler. Vi bruger både klassiske parametre som branchekoder, geografi og omsætning, men også nye og mere unikke parametre som markedsposition, teknisk produktionssetup og virksomhedens adfærd.

Når vi har lavet en bruttoliste over emner, er næste skridt typisk at identificere de konkrete kontaktpersoner, som vi ønsker at komme i kontakt med, samt at inddele listen i A, B og C segmenter. På den måde kan vi i fællesskab definere business casen i at få sat et møde op med et nyt kundeemne.

 

Salg og det lange seje træk

Den største udfordring i det moderne salgsarbejde er disciplinen til at være vedholdende. Uanset om man ønsker at komme i dialog med produktions- og fabrikschefer eller mere klassiske kommercielle stakeholdere, så er det et faktum, at de er blevet sværere at få fat på.

Derfor benytter vi i Valeur en lang række kanaler i salgsarbejdet. Vi ved nemlig, at nogle kundeemner er nemmest at få fat i via Linkedin, andre via email og atter andre via telefon. I mange tilfælde giver det mening at koordinere en indsats på tværs af kanaler – naturligvis uden at blive opfattet som pågående.

Samtidig er det moderne B2B-landskab blevet mere omfattende at navigere i. Faktisk siger 77% af alle B2B-kunder, at det er blevet komplekst og krævende at købe ind. Det understreger vigtigheden i at være relevant, professionel og konkret – allerede fra det første opsøgende telefonopkald. Derfor er salgskonsulentens faglige baggrund afgørende, når vi besætter salgsopgaver for vores kunder.

 Vil du vide mere om, hvordan vi kan hjælpe, er du velkommen til at kontakte Sales Manager Stephan Hjortnæs på shj@valeur.dk eller telefon 5353 5380.

 

 

Udvalgte referencer

”Valeurs folk sætter sig grundigt ind i tingene, og har den indlevelse, der gør, at kunderne ikke bliver skræmt væk Samtidig er de meget resultatorienterede, og opnår dét, der er muligt under de givne omstændigheder.”

Anne Gram-Skjoldager, International Marketing Assistant, VARO. 

Læs hele casen om vores samarbejde med VARO.

Konsulenter med særligt branchekendskab

Søren Udesen

10 år i Valeur

Erfaringer fra Kaeser, Cotes, Protruck

Ole Wachmann

17 år i Valeur

Erfaringer fra Varo, Cre8Tek, 

Jesper Korsgaard

2 år i Valeur

Erfaringer fra Protruck, Cotes

Erfaringer fra Syddansk Erhvervsskole, Akademikerne, Region Hovedstaden

 

Kontakt os i dag

Er du interesseret i en dialog om, hvordan Valeur kan hjælpe dig, så tøv ikke med at kontakte Sales Manager Stephan Hjortnæs på shj@valeur.dk eller telefon 5353 5380.