Søg
Referencer

Hans Følsgaard A/S

"Valeur leverer value for money på det tyske marked"

For Hans Følsgaard er det væsentligt billigere og mere effektivt at outsource det opsøgende salgsarbejde til Valeur. Konceptet skaber gode resultater og er nemt at håndtere - og der er et kæmpe potentiale for fiberkabler i Tyskland.

Nemt at kontrollere omkostninger og skalere indsatsen

Hans Følsgaard har i mange år været førende i Danmark og Norden inden for fiberteknologi og er nu også klar til at erobre nye markeder. Da Tyskland på dette område er ca. 10 år efter Danmark og potentialet uendeligt meget større, tog ledelsen i 2015 beslutningen om at starte syd for grænsen. Selv om man var bevidst om, at der var behov for en intensiv indsats over flere år, valgte Hans Følsgaard at indgå en aftale med Valeur i stedet for at udvide egen medarbejderstab. Det har ifølge Claus Rønne, Vice President hos Hans Følsgaard, givet mange fordele:

"Som økonomisk ansvarlig har det været en rigtig god løsning for mig. I forhold til en fastansat har vi større frihed til at justere samarbejdet og skalere indsatsen. Det er nemt at styre og kun halvt så dyrt."

Valeur havde det rette koncept

Efter tidligere at have prøvet andre eksterne salgsløsninger, blev Hans Følsgaard hurtig overbevist om, at de i Valeur havde fundet den rette samarbejdspartner:

"Et godt tegn var, at Valeur ikke startede med at forlange et kæmpe beløb i downpayment, som vi ofte ser, men i stedet fakturerede efter opgaverne var udført", fortæller Claus Rønne og fortsætter:

"Desuden viste de både engagement og indsigt ved vores indledende møder, hvor de var i stand til at yde en god sparring på strategi og udvælgelse af potentielle emner i Tyskland. Og så var kemien i orden - det betyder også rigtig meget i et langvarigt samarbejde."

Stærke kompetencer løfter indsatsen

I Valeurs tyske team blev Ina Frandsen udpeget til at varetage konsulentopgaverne for Hans Følsgaard. Som sønderjyde har Ina nærmest været tosproget fra starten, og som cand. mag. desuden skrevet speciale om en tysk filosof. Nok så væsentligt har Ina over 10 års erfaring med salg og planlægning af salgsmøder.

"Valeur har gennem hele forløbet vist sig at være meget imødekommende over for vores ønsker og behov, og det har været en kæmpe fordel at have en dedikeret konsulent, som har evnet at sætte sig ind i vores mere tekniske univers", siger Claus Rønne.

"Ina har performet godt og haft nemt ved at kommunikere vores budskaber til de tyske virksomheder. Og det har så været op til os hos Hans Følsgaard at udnytte de åbninger, som hun skaber."

Stor succes med selvkørende proces

Efter de første 10 måneders indsats er der fyldt godt op i den tyske pipeline hos Hans Følsgaard, og Claus Rønne har nået de ønskede mål:

"Det ser rigtig fornuftigt ud - og derfor fortsætter vi også. Vi forventer et break even inden for 2 år, men på lang sigt er der et enormt potentiale for os på et

tysk marked med 80 mio. mennesker. Og vi stopper nok heller ikke her. Det gode ved Valeurs koncept er, at det er nemt at rulle ud. Vi startede med 3 nøje udvalgte delstater i Tyskland, og vi kan køre videre med samme model i andre delstater eller lande i præcis det tempo, som passer os."

Alle data går direkte ind i CRM-systemet

Al den research og alle de kontakter, som Valeur indhenter på det tyske marked, går direkte videre til Hans Følsgaard og ind i deres CRM-database. I det daglige giver det et effektivt flow i koordineringen af opgaver og booking af møder, og på lang sigt opbygges der en uvurderlig vidensbank, som kan bruges til at støtte nye salgsfremstød.

Valeur arbejder meget struktureret med at bearbejde udvalgte kundesegmenter, og takket være den løbende generering af ny viden og nye kontakter, har Hans Følsgaard også justeret strategien siden begyndelsen af samarbejdet. I dag går virksomheden fx mere efter forsyningsselskaberne og deres underleverandører, der køber fiberkabler direkte, da det har vist sig, at de tyske forhandlere ikke er klar til fibermarkedet endnu.

___________________________________________________

Fakta:

Hans Følsgaards fordele ved samarbejde med Valeur:

  • Et enkelt, velafprøvet og effektivt koncept
  • Intet downpayment men løbende fakturering af tidsforbrug
  • Mulighed for nem kontrol og skalering af indsats/udgifter
  • Halvering af omkostninger i forhold til ansættelse af egen konsulent
  • Optimal udnyttelse af sælgernes tid (fx ved booking af møder med kort geografisk og tidsmæssig afstand)
  • Selvkørende konsulent med gode sprogkundskaber og stor indsigt i tysk virksomhedskultur
  • Gensidig tillid og tætte samarbejdsrelationer

Om Hans Følsgaard A/S

Hans Følsgaard startede i 1922 som el-grossist i København, og i 1946 begyndte sønnen Povl Følsgaard at importere el-komponenter. I dag er det rådgivningen, virksomheden tjener sine penge på. Med mere end 90 år på bagen har Hans Følsgaard A/S et stort kendskab ikke alene til branchen, men også til det skandinaviske marked. Mangeårige relationer til betydende kunder i Skandinavien og leverandører world wide har givet værdifulde erfaringer, som virksomheden nu stiller til rådighed i stadig flere lande.

Hans Følsgaard - Claus Rønne

Claus Rønne, Vice President
Hans Følsgaard A/S

Kontakt Valeur Telemarketing