Søg
Referencer

E.ON Danmark A/S

"Valeur har betydet meget for vores årlige tilvækst på 100%"

Den grønne omstilling er begyndt at accelerere, men salget af bæredygtige energiløsninger kræver stor indsigt og et solidt benarbejde. For at få hurtigt fodfæste i Danmark valgte E.ON at lade Valeur stå for den indledende kontakt til B2B-markedet.

Stærkt strategisk samspil

Da E.ON i 2013 besluttede sig for at gå efter en aggressiv vækst i Danmark, havde man brug for en kompetent partner til at åbne dørene til markedet. "Vi ønskede ikke at bruge al vores sælgeres tid til at skaffe besøg, så vi entrerede med Valeur for at få gang i det tunge business-segment," fortæller Stefan Johnsson, CSO i E.ON Danmark A/S, og fortsætter "Valeur har et meget højt niveau sammenlignet med gængse telemarketingbureauer, og de er hurtige til at sætte sig ind i et område og medvirke til at udvikle strategi og salgsargumenter. De ved præcis hvilke budskaber, der er vigtige i markedet, og kan se, hvordan vores løsninger kan være med til at understøtte kundernes grønne profil. Valeur fik på kort tid opbygget et næsten lige så godt kendskab til energimarkedet som vores egne folk".

Kontinuerlig sparring styrker indsatsen

E.ON's bæredygtige energiløsninger byder på en meget bred produkt-palette omfattende bl.a. biogas og el fra vindkraft. For at optimere salget arbejder E.ON og Valeur tæt sammen på alle niveauer. Stefan Johnsson og Klaus Leffers, Direktør i Valeur, afholder løbende strategi- og briefingmøder for at finjustere indsatsen, mens E.ON's danske sælgere kontinuerligt er i dialog med Valeurs konsulenter om salgsarbejdet. "E.ON er meget bevidste om, at resultaterne skabes gennem dialog og vidensdeling, og de er super dygtige til at briefe os om de nyeste tendenser i markedet," fortæller Klaus Leffers og tilføjer "E.ON involverer sig 100% i samarbejdet, og det gør, at vores konsulenter altid er på forkant medudviklingen og kan være knivskarpe i deres argumenter".

Vidensdeling og solidt produktkendskab åbner markedet

Betydningen af den løbende dialog og vidensdeling understreges af Steen Bastian, der som konsulent hos Valeur har samarbejdet med E.ON gennem alle tre år. Han fortæller: "Efterhånden kender vi jo alle E.ON's aktiviteter og produkter til bunds og kan fortælle detaljeret om alt fra vindenergi-projekterne og biogas-produktionen til det landsdækkende e-mobility netværk for elbiler. Og det er væsentligt, for E.ON sælger ikke bare løsrevne enkeltprodukter, men sammenhængende energiløsninger. Bredden giver os nogle fantastiske muligheder for at lukke kunderne op. Hvis de ikke har interesse for det ene område, sender de måske nogle signaler inden for et

andet, som vi så kan forfølge. Vi taler ofte med Casper fra E.ON, som jeg tilrettelægger salgsmøder for, og er via ham kommet så tæt på deres firmakultur, at dem, jeg ringer til, føler, at de taler med E.ON".

Salget og kendskabsgraden vokser hurtigt

Siden samarbejdet startede i 2013, er det jævnligt blevet udvidet, og i dag er Valeur involveret i de fleste af E.ON's danske B2B-aktiviteter. Stefan Johnsson er også ganske godt tilfreds med de resultater, der er opnået. "Valeur har bidraget særdeles positivt til vores vækst i Danmark, der gennem alle tre år har ligget på 100%. Samtidig har det lange, seje træk medført, at kendskabet til vores bæredygtige energiløsninger er steget markant. Valeur leverer altid møder af en god kvalitet. Når vi taler med kunderne har de de rigtige forudsætninger - de kender os og vores løsninger og ved, hvad en evt. aftale vil indebære. Der er ingen tvivl om, at partnerskabet med Valeur og vores fælles udvikling har været en god investering," siger Stefan Johnsson.

___________________________________________________

Fakta:

E.ON's fordele ved samarbejdet med Valeur:

  • Tæt samarbejde på alle niveauer fra strategi til salg
  • Løbende sparring og optimering af indsatsen
  • Detaljeret kendskab til det danske energimarked
  • Optimal udnyttelse af sælgernes tid
  • Kontinuerligt fokus på møder med nye kunder
  • Mulighed for at skalere indsats og resultat
  • Gensidig tillid og tætte samarbejdsrelationer

Resultater af mødebooking:

  • Vækstrate på 100% om året gennem tre år
  • Stærkt forøget kendskabsgrad til E.ON's koncept og produkt-palette
  • Skærpelse af den overordnede struktur og planlægning af salget
  • Opbygning af et velfungerende salgskoncept, som løbende finjusteres
  • Optimering af sælgernes tid og effektivitet

Om E.ON Danmark A/S

E.ON tager del i den grønne omstilling. I Danmark producerer og sælger virksomheden bæredygtig fjernvarme, vindenergi og biogas. Desuden rådgiver E.ON om el og gas, energieffektivisering og grøn mobilitet som (bio)gas til transport og opladning til elbiler. E.ON Danmark er en del af verdens største privatejede energiselskab E.ON SE med 33 millioner kunder og 58.000 medarbejdere (2015).

Topbillede: Stefan Johnsson, CSO i E.ON Danmark A/S.

Kontakt Valeur Telemarketing