Søg
Analyse

Kendskabs- og imageanalyse

Hvor kendt er dit produkt og din virksomhed i markedet? Og hvad er dit produkt og din virksomhed kendt for?

En kendskabs- eller imageanalyse foretaget af Valeur Analyse kan bibringe værdifuld viden på ovenstående spørgsmål. Viden som kan være meget afgørende for fremtiden og ikke mindst afgørende for, hvilke indsatsområder, der skal prioriteres.

Kendskab

Overordnet vil en kendskabsanalyse belyse, hvor stor en andel af markedet, der kender jer. Hermed vil din virksomhed blandt andet kunne få svar på følgende spørgsmål:

  • Hvor kendt er din virksomhed sammenlignet med dine konkurrenter?
  • Hvor stor en andel af jeres potentielle kunder har hørt om jer?
  • Hvor kender kunder og potentielle kunder jer fra?
  • Er der segmenter/grupper, som ikke kender jeres produkter/forretningsområder?
  • Er der geografiske områder, hvor I ikke er så kendte?

Image

Imageanalysen belyser omgivelsernes opfattelse - image - af dit produkt eller din virksomhed. Derved klarlægges det hvor attraktiv din virksomhed er som samarbejdspartner.

Ofte kan der være forskel på en virksomheds selvforståelse og f.eks. kundernes opfattelse af virksomheden, hvorfor en imageanalyse kan være et vigtigt værktøj for den rette udvikling af virksomheden.

Imageanalysen kan blandt andet give et billede af, hvilken troværdighed, kvalitet og kompetence din virksomhed er forbundet med; dette også set i relation til jeres primære konkurrenter.

Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med en kendskabs- og imageanalyse.

Kontakt Valeur Analyse




Referencer

:: AU Herning

...Valeurs arbejde har således været af stor værdi for mig. :: Læs mere